8 راه انگیزه داشتن برای کاهش وزن
با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

۱-بنویسید که چرا می خواهید لاغر شوید ؟!

اهداف

بستگی به نوع رژیم غذایی که دارید می تونید دلایل را برای خودتون بنویسید، اینجا ما به عنوان نمونه رژیم کاهش وزن را در موردش نوشتیم. 

تمام دلایلی که که می خواهید لاغر شوید را به روشنی بنویسید: برای اینکار شما می توانید در یک دفتر دلایل لاغر شدن خودتان را بنویسید.

در یک صفحه بنویسید که وقتی لاغر می شوید چه مزایایی برایتان دارد مثل :

باعث میشه راحت تر ورزش کنم

دیگه از اندام خودم متنفر نیستم

باعث میشه که عزت نفسم بالاتر بره

باعث میشه هر لباسی که دوس دارم را بپوشم(من لباس را انتخاب کنم، نه لباس من را!)

باعث می شود خیلی از مسائل جسمی ام حل شود.

باعث میشه در آینده به فشار خون، دیابت،چربی خون و … دچار نشم

و از کلی مزایای دیگه که می تونید به این لیست اضافه کنید…. 

۲-انتظارات واقع بینانه از خود داشته باشید.

واقع بینانه

بسیاری از رژیم های غذایی این ادعا را دارند که یک مدت کوتاه می توانند کاهش وزن چشمگیری را برای شما به ارمغان بیاورند.

نکته : بیشتر پزشکان توصیه می کنند که ۵۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم میزان طبیعی کاهش وزن در یک هفته است و بیشتر از این میزان به شدت به جسم شما آسیب می زنه و تبعات جبران ناپذیری را خواهد داشت.

برای خودتون اهداف منطقی و واقع بینانه انتخاب کنید، این باعث میشه که شما به کاهش وزن با پشتکار و اراده ادامه دهید و به هدف خود دست پیدا کنید.

صبور بودن و عجله نکردن برای دیدن نتایج از نکته های مهمی هست که از عوارض کم کردن سریع وزن و قرار گرفتن در دام و تله ی وعده های دل فریب افراد سودجو پیشگیری می کنه و باعث می شود  که شما به آرامی و نرمی شروع به تغییر سبک زندگی و برنامه ی غذایی خودتون کنید و این مسیر نه تنها سخت و طاقت فرسا نباشه، بلکه بسیار هم لذت بخش و با احساس خوب باشه.

از مزایای تغییر وزن اصولی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کنترل قند خون

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی 

کاهش سطح کلسترول خون 

کاهش درد مفاصل 

کاهش خطر ابتلا به سرطان 

۳-یک برنامه کاهش وزن متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کنید

happy food

 

یک برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید به آن پایبند باشید

یکی از گزینه های انتخاب برنامه غذایی ، سازگار بودن با سفره ی خانواده است.

این کار باعث می شود که شما تحریک به خوردن غذاهایی که دیگر اعضای خانواده مصرف می کنند نشوید و از لحاظ احساسی و روانی اذیت نشید و سریع تر به هدف خود برسید.

بنابراین استفاده از برنامه غذایی سخت را فراموش کنید و همیشه به دنبال سادگی و اصولی یک برنامه غذایی باشید.

ولی استفاده از برنامه های غذایی استاندارد که متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی و سبک زندگی شماست خیلی می تواند به شما در رسیدن به اهداف تون کمک کند و همچنین باعث می شود داشتن برنامه غذایی از لحاظ روانی و جسمی براتون سخت و دور از دسترس نباشه.

۴-موفقیت های خود را جشن بگیرید

جشن موفقیت

کاهش وزن نیاز به اراده و انگیزه دارد، بنابراین همه موفقیت های خود را جشن بگیرید تا انگیزه خود را برای ادامه دادن حفظ کنید.

به طور مثال اگر تونستید که ۱ کیلوگرم وزن کم کنید، این کاهش وزن خود را جشن بگیرید و مدام به خود یادآور شوید که توانسته اید اولین حرکت را انجام دهید و اینکه تلاش هاتون نتیجه داده است.

نکته : از مقایسه کردن خود با دیگران خودداری کنید و اگر در این تله قرار گرفتید سریع توجه و تمرکز خود را بر روی موضوعی دیگر بگذارید .

چند روش برای پاداش دادن به خودتون:

گل خریدن برای خودتون

دیدن فیلم

خرید لباس

شرکت در کلاس مورد علاقه

انجام کار مورد علاقه  

۵-حمایت اجتماعی پیدا کنید

حمایت اجتماعی

 

افراد برای داشتن انگیزه نیاز به پشتیبانی منظم و بازخورد مثبت دارند.

اهداف کاهش وزن خود را به دوستان و خانواده بگویید تا بتوانند شما را در این سفر همراهی کنند.

یک دوست که مثل شما در حال کاهش یا افزایش وزن می باشد را پیدا کنید، شما می توانید در کنار یکدیگر تمرین کنید و یکدیگر را تشویق کنید.

۶-مثبت بیندیشید و صحبت کنید

مثبت اندیشی

سعی کنید از حواشی تا حد امکان به دور باشید و ذهن خود را کنترل کنید

از اخبار منفی و حوادث منفی به دور باشید و سعی کنید با افرادی معاشرت کنید که مثبت اندیش هستند و به زیبایی ها توجه می کنند.

نکات مثبت کاهش وزن خود را به خود یادآور شوید و حس خوبی را در خود ایجاد کنید.

 

۷-یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و قدر آن را بدانید

خودم رو دوست داشته باشم

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بدن خود را دوست ندارند کمتر لاغر می شوند.

در عوض افرادی که تصور بهتری نسبت به بدن خود دارند و آن را می پذیرند و دوست دارند، بهتر و سریعتر به اهداف خود می رسند.

فعالیت های زیر می تواند به داشتن تصویر خوب نسبت به بدن خودتون کمک کند:

ورزش

خود را با افراد مثبت محاصره کنید

از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید

لباسی که دوست دارید و متناسب با شماست را بپوشید

به آینه نگاه کنید و در مورد نکات مثبت خود بلند صحبت کنید

 

۸-تمرینی را پیدا کنید که از آن لذت می برید.

ورزش مورد علاقه

 

شما با انتخاب فعالیت و ورزش مورد علاقه خود می توانید به سوزاندن کالری کمک کنید و راحت تر بتوانید آن را انجام دهید .

نکته : ورزش نه تنها به شما در سوزاندن کالری کمک می کند بلکه باعث می شود از لحاظ روحی و روانی  احساس بهتری داشته باشید.

 

ما در ایت نت سرویسی رو برای شما فراهم کرده ایم که می توانید به صورت روزانه پیام های انگیزشی دریافت کنید و باعث افزایش انگیزه شما در طول روز شود.

شما با استفاده از لینک زیر می توانید این سرویس را رزرو و از آن استفاده کنید.

سرویس پیامکی ایت نت

 

 

با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

خواص کیک هویج دارچین و گردو

مقاله قبلی

تاثیر ذهن بر روی جسم(نقش انرژی شما بر مسائل جسمی)

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید